Scientific journal
European Student Scientific Journal
ISSN 2310-3094

TEXTS OF PUBLIC ADVERTISING: DEFINITION, FUNCTIONS AND CHARACTERISTICS

Oorzhak A.V. 1 Krapivkina O.A. 1
1 Irkutsk National Research Technical University
В данной статье рассматривается социальная реклама как относительно новое явление для российского общества. Предлагаются определения данного феномена общественной жизни, анализируются его цели и функции, а также рассматриваются разновидности текстов социальной рекламы на материалы англоязычных текстов, размещенных в сети Интернет. Предметом исследования являются их функциональные аспекты и прагматические особенности. Цель исследования – исследовать цели и задачи, особенности текстов социальной рекламы. Актуальность работы обусловлена возрастающим значением социальной рекламы в жизни современного общества, а также глобализацией мировых экономических, политических и культурных процессов, необходимостью локализации различных текстов для различных культурных сообществ.
The article deals with public advertising as a relatively new phenomenon in the Russian society. The authors suggest the definitions of this concept, analyze its purposes and functions, as well as the types of texts of public advertising based on the material published in the Internet. The subject of the research is functional aspects and pragmatic characteristics of social advertising. The research purpose is to analyze functions and characteristics of these texts. The topicality of the work is due to the increasing role of social advertising for modern society as well as the globalization of world economic, political and cultural processes, need for localizing different texts for different cultural communities.
Public advertising
society
social issues
pragmatics.