Scientific journal
European Student Scientific Journal
ISSN 2310-3094

TRAINING OF COMMUNICATION SKILLS OF MANAGERS FOR THE SUCCESSFUL WORK

Shvydko E.Yu. 1
1 North-Caucasian Federal University
Для эффективной профессиональной деятельности менеджеров на современном рынке труда огромную роль играет не только теоретическая подготовка, но и практические коммуникативные навыки. Соответственно молодых специалистов необходимо обучать коммуникативным навыкам. Существуют как традиционные методы обучения, так и методы активного обучения, тренинг, коучинг. Для наиболее эффективного обучения рекомендуется сочетания всех видов тренинга. В современных социально-экономических условиях менеджеру необходимо постоянно повышать свой профессиональный уровень. К методам обучения на рабочем месте относят коучинг (обучение своих коллег профессиональному мастерству), наставничество (развитие подопечного в рамках профессии, помощь в построении карьеры и в определении жизненных целей), стажировку (наблюдение за работой специалистов разных подразделений компании и выполнение задания под их руководством) и ротацию (перемещение специалиста из одного подразделения в другое для ознакомления с различными направлениями работы организации) . С помощью этих методов сотрудники смогут проанализировать и переосмыслить собственный опыт коммуникации, будут мотивированны вести себя определенным образом, освоят некоторые коммуникационные навыки в процессе общение с коллегами.
For effective professional activity of managers a huge role plays not only theoretical training and practical communicational skills in the modern labour market. Accordingly young specialists must be training in communicational skills. There are traditional methods of teaching and active learning methods, training, coaching. In the modern socio-economic conditions, the Manager has to constantly raise their professional level. Methods of training in the workplace include coaching (training their colleagues in professional skills), mentoring (development of a ward within the profession, assistance in career development and in the definition of goals in life), internship (shadowing of the various departments and job under their supervision) and rotation (moving a specialist from one Department to another to familiarize with different areas of the organization) . With these methods, employees will be able to review and rethink their own experience of communication, will be motivated to behave a certain way, learn some communication skills in the process of communication with colleagues.
training
professional activity
active methods of training
coaching
manager.