Scientific journal
European Student Scientific Journal
ISSN 2310-3094

CREATING VALUE RELATIONS TO HEALTH STUDENTS

Posokhova E.A. 1
1 Institute of Economics and Finance Engineering (127994 Moscow, Novosushchevskaya Street. 22)
Данная статья посвящена формированию ценностного отношения к здоровью студентов, которое достигается путем интеграции всех форм физкультурно-оздоровительной и спортивной работы в учебном заведении. Автор считает, что формирование ценностного отношения к здоровью студентов происходит только в личностно ориентированном педагогическом процессе и определяется наличием трех основных факторов. В статье дается рекомендации по формированию ценностного отношения к здоровью студентов, которое обусловливается необходимостью исследования по определению места здоровья в иерархии общечеловеческих ценностей, факторов влияющих на формирование ценностного отношения к здоровью и отношения к физической культуре и спорту, обобщение и анализ возрастных особенностей этих отношений, выявлению закономерностей их развития, определению педагогических условий их формирования, а также наиболее эффективных моделей организации педагогического процесса с использованием указанных проектов.
This article focuses on the formation of values related to health of students, which is achieved through the integration of all forms of physical culture and sports activities in school. The author believes that the formation of the valuable relation to the health of students is only a personality -oriented pedagogical process and is determined by three main factors. The article gives recommendations on the formation of values related to health of students , which is due to the necessity of research to determine the place of health in the hierarchy of human values , the factors influencing the formation of values related to health and relationships to physical culture and sports, compilation and analysis of age-related characteristics of these relationships, identify laws of their development, the definition of pedagogical conditions of their formation, as well as the most efficient models of the educational process with the use of these projects.
healthy lifestyle
value relation
value-orientation activities of the students.