Scientific journal
European Student Scientific Journal
ISSN 2310-3094

THE STUDY OF THE EMOTIONAL-SHAPED MUSICAL DEVELOPMENT OF ADOLESCENTS

Kantsarina S.Yu. 1
1 Federal state educational institution of higher professional education «Mordovian state pedagogical Institute named after M. E. Evsevyev»
Проблема эмоционально-образного музыкального развития растущей личности крайне важна в современном обществе. От проявленности эмоций, чувств, способности мыслить образами зависит полноценная жизнь подростка, его нравственные качества, отношение к окружающим людям и миру в целом. Диагностическое изучение уровня эмоционально-образного музыкального развития подростков обеспечивает логичность и целесообразность форм, методов, средств и технологий развития эмоционально-образной сферы в процессе музыкальной деятельности. В настоящее время на эмоционально-образное развитие детей подросткового возраста огромное влияние оказывает аудиовизуальная музыкальная информация, варьирующаяся в системе электронных средств коммуникации. В связи с этим в диагностические экспериментальные методики изучения уровня музыкального эмоционально-образного развития вводится аудиовизуальный музыкальный материал.
The problem is emotional, imaginative musical development of the growing personality is very important in modern society. From the manifestation of emotions, feelings, ability to think in pictures depends full-fledged life of a teenager, his moral qualities, attitude towards other people and the world in General. Diagnostic study of the level of emotional, imaginative musical development of adolescents provides consistency and expediency of forms, methods, means and technologies of the development of emotional-figurative sphere in the process of musical activity. Currently, emotional-imaginary development of adolescents affected by the audiovisual musical information, ranging in the system of electronic means of communication. In this regard, the diagnostic experimental methods of studying musical level, emotional, imaginative development is entered audiovisual musical material.
emotional-imaginary development
audiovisual musical information
teen
diagnostic study